Πέμπτη 13 Οκτωβρίου 2011

Τέλος το ελευθέρας στην Εγνατία Οδό

 

Από τον Ιούνιο του 2009 που παραδόθηκε στην κυκλοφορία, η διέλευση από το μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μήκους 670 χιλιομέτρων που ενώνει την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου παρέμενε δωρεάν. Και μπορεί το «ελευθέρας» να ωφέλησε ιδιαίτερα την τσέπη μεταφορικών εταιρειών και ιδιωτών οδηγών, ωστόσο διόγκωσε το έλλειμμα της Εγνατίας Οδού Α.Ε. που έπρεπε να εξασφαλίζει περίπου 90 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.Έτσι υπό τις ασφυκτικές πιέσεις της Κομισιόν που χρηματοδότησε τον οδικό άξονα, οι νέοι σταθμοί διοδίων αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία σταδιακά από την επόμενη Τρίτη 18 Οκτωβρίου, με το αντίτιμο να ανέρχεται στα δύο ευρώ.Οι νέοι σταθμοί θα βρίσκονται στον Ίασμο, το Μαλακάσιο Τρικάλων, τα Τύρια Δωδώνης και την Ανάληψη Λαγκαδά και -συμπεριλαμβανομένων των υφιστάμενων στα Μάλγαρα και τον Πολύμυλο- θα είναι συνολικά έξι.

Απώλειες μισού δισ. ευρώ

Σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε., από το 2006 έως σήμερα το Δημόσιο έχει χάσει περίπου 500 εκατομμύρια ευρώ λόγω της ανυπαρξίας διοδίων σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου.Την ίδια στιγμή, η χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανέρχεται στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και στο πλαίσιο αυτό η Κομισιόν ασκούσε ασφυκτικές πιέσεις για την τοποθέτηση διοδίων. Αλλά και οι πιστώτριες τράπεζες πίεζαν για την τοποθέτηση τελών διέλευσης, ώστε να εξασφαλιστεί σταθερή πηγή εσόδων.Τους «παραδοσιακούς» σταθμούς διοδίων θα αντικαταστήσει το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων που αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος χρόνου και θα είναι ενιαίο για το σύνολο όχι μόνο των ελληνικών αλλά και των ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.Εξάλλου, βάσει της κοινοτικής οδηγίας 2004/52, το διαλειτουργικό σύστημα θα πρέπει να τεθεί σε ισχύ για τα φορτηγά οχήματα από τον Οκτώβρη του 2012 και για τα επιβατικά οχήματα από τον Οκτώβριο του 2014
epirusgate 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου