Κυριακή, 18 Δεκεμβρίου 2011

Η καθημερινή αεροπορική σύνδεση των Ιόνιων Νησιών να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο!-Όχι στον καθορισμό των δρομολογίων ερήμην της Περιφέρειας!



Προς :  Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων κ. Σπύρο Σπύρου


 12-2011
Κύριε Περιφερειάρχη,
Όπως ανέφερα και στην από 14/12/2011 δημόσια επιστολή μου προς τον Πρόεδρο
του Περιφερειακού Συμβουλίου που σας κοινοποίησα, κατάφωρα γι’ άλλη μία φορά
παραβιάζεται ο νόμος και στην ημερήσια
διάταξη της 19/12/2011 συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου δεν περιλαμβάνονται θέματα από όλες τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης.
Τελειώνοντας την επιστολή σημείωνα: «Και τα 3 αυτά θέματα (που δεν συζητήθηκαν στο προηγούμενο περιφερειακό συμβούλιο), αλλά και άλλα κατεπείγοντα,  θα τα θέσω κανονικά στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ι.Ν».
Σας γνωρίζω λοιπόν από σήμερα ότι θα θέσω ως θέμα για να συζητηθεί ως κατεπείγον το θέμα εξαιρετικής σημασίας που αφορά τον διαγωνισμό του Υπουργείου Μεταφορών για την ανάθεση της άγονης αεροπορικής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων και τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης μόνο με την Κέρκυρα που βρίσκεται σε εξέλιξη, αφού η προθεσμία λήγει στις 4 Ιανουαρίου.
Το θέμα έφερε στην δημοσιότητα η εφημερίδα «Ημέρα τση Ζάκυθος» σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της στις 14/12/2011 και το υπογράφει ο δημοσιογράφος κ. Βασίλης Μούτσιος.
Μεταξύ των άλλων στο δημοσίευμα αναφέρεται:
«Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι και πάλι η διατήρηση του καθεστώτος της σκανδαλώδους διακοπή της σύνδεσης των νησιών μας με τη Θεσσαλονίκη και το σπάσιμο του δρομολογίου Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος σε δύο γραμμές: Θεσσαλονίκη – Κέρκυρα και Κέρκυρα – Άκτιο – Κεφαλονιά – Ζάκυνθος προσθέτοντας αυτή τη φορά και τα Κύθηρα δημιουργώντας άπειρα ερωτηματικά για τη σκοπιμότητα μιας τέτοιας απόφασης. Εκτός και εάν στόχος είναι να ενώσουν ξανά τα Ιόνια Νησιά και συνεπώς να υπάρχει η αξίωση να συνεδριάζει και εκεί το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Φημολογείται, δε, ότι η γραμμή που διχοτομήθηκε με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών Δημήτρη Ρέππα, με έναν τρόπο που προκαλεί υποψίες, συνεχίζεται και από το σημερινό Υπουργό Μάκη Βορίδη ο οποίος προφανώς και δεν ζήτησε τη γνώμη της τοπικής κοινωνίας αλλά αρκέστηκε σε αποφάσεις των εταιριών και όχι των πολιτών.
Μια άγονη γραμμή προκηρύσσεται με βάσει τις ανάγκες μιας Περιφέρειας και όχι με βάση τα επιχειρηματικά συμφέροντα μιας εταιρίας. Δεν μπορεί, λοιπόν, ο Υπουργός μιας Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας που ο καθένας μας θα περίμενε ότι θα είναι πιο συναινετική και όχι χειρότερη μιας κομματικής να ενδιαφέρεται για τα συμφέροντα των ταξιτζήδων και όχι για την ανάπτυξη μιας κοινωνίας. Το χειρότερο; Ότι εμφανίζει συμπεριφορά όμοια με εκείνη του συναδέλφου του της Ναυτιλίας Άδωνη Γεωργιάδη στο θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Μήπως, κ. Βορίδη μήπως είναι κομπίνα ότι η άγονη γραμμή ξεκινά και τελειώνει στη Ζάκυνθο; μήπως η πίτα είναι μοιρασμένη κατά τρόπο τέτοιο ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα και της Olympic Air και της Aegean και της Skyexpress;
Αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1/3 των επιβατών του δρομολογίου που καταργήθηκε ήταν συμπατριώτες μας, τότε γίνεται πλήρως αντιληπτό γιατί θέλουμε να εξυπηρετούμαστε στη βασική ανάγκη της επικοινωνίας μας με την έδρα της Περιφέρειάς μας, καθώς και με τη Θεσσαλονίκη».

Όπως γνωρίζεται κ. Περιφερειάρχη η ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ κατ’επανάληψη έχει θέσει το θέμα της αεροπορικής και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων και μάλιστα με εισήγηση του επικεφαλής της παράταξης Γιώργου Καλούδη στο Περιφερειακό Συμβούλιο στις 19/3/2011 λήφθηκε απόφαση σύμφωνα με την οποία
καλείτε «το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας να ανταποκριθούν στο δίκαιο αίτημα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για καθημερινή αεροπορική και ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών της…».
Η απόφαση αυτή του Περιφερειακού Συμβουλίου (59-5/2011) θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τους πολίτες των Ιονίων Νήσων να γνωρίζουν αν στάλθηκε στους αρμόδιους Υπουργούς και πως ακριβώς την στήριξε ο Περιφερειάρχης, για να διαπιστωθεί το ενδιαφέρον της κεντρικής εξουσίας για τα Ιόνια νησιά.

ΜΕ δεδομένο ότι η προθεσμία κατάθεσης των προσφορών λήγει στις 4 Ιανουαρίου και μέχρι τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο δεν θα ξανασυνεδριάσει και επί πλέον ότι ο σχετικός διαγωνισμός συντελείται κατά παράβαση του νόμου 3852/2010 (Καλλικράτης) αφού στο άρθρο 205 ρητά ορίζεται πως:
«Οι περιφέρειες Νοτίου Αιγαίου, Βορείου Αιγαίου και Ιονίων Νήσων είναι αρμόδιες και για το σχεδιασμό, την έγκριση και την παρακολούθηση των σχεδίων των ενδοπεριφερειακών συγκοινωνιών»,
πρέπει οπωσδήποτε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου που    
θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου να συζητηθεί ως θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και με εισήγηση αυτή την επιστολή:
«Επαναβεβαίωση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου με αριθμό 59-5/2011 και σχεδιασμός, έγκριση των ενδοπεριφερειακών αεροπορικών συγκοινωνιών σύμφωνα με την αρμοδιότητα της Περιφέρειας του άρθρου 205 του νόμου 3852/2010 και καθορισμός άγονης αεροπορικής γραμμής Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιο, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη και απόρριψη του προκηρυχθέντα διαγωνισμού από το Υπουργείο Μεταφορών για ανάθεση άγονων αεροπορικών γραμμών σε ό,τι αφορά τα Ιόνια Νησιά ».


Γιώργος  Καλούδης
Δικηγόρος Α.Π.& Σ.τ.Ε
Περιφερειακός  Σύμβουλος
Επικεφαλής της
ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου