Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011

ΓΑΙΑ: Όταν η ελληνική γη κατακτά τα ράφια των πολυεθνικών κολοσσών



Το όνειρο της φοιτητικής παρέας έγινε πραγματικότητα. H Gaea ιδρύθηκε το 1995 από τον Άρη Κεφαλογιάννη και τον Δημήτρη Παρασκευόπουλο, με στόχο τη διάθεση παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων supermarket στο εξωτερικό. Εξαρχής, λοιπόν, ο στόχος υπήρξε η διεθνής αγορά και μάλιστα από το 1995 έως και το 1999, η εταιρεία ήταν αποκλειστικά εξαγωγική. Το 1999, υπήρξε μια στροφή του Έλληνα καταναλωτή προς την παραδοσιακή διατροφή και έτσι δημιουργήθηκε ένα ευνοϊκό καθεστώς για την είσοδο και στην ελληνική αγορά. Η τάση αυτή βοήθησε οι πωλήσεις της επιχείρησης να αυξηθούν στην εγχώρια αγορά κατά 4% το 2010 και κατά 9% το 2011.
Ο πρώτος πελάτης της επιχείρησης (που πρακτικά «γεννήθηκε» στο εξωτερικό) ήταν η αγγλική αλυσίδα supermarket Waitrose και το πρώτο προϊόν που εξήγαγε η εταιρεία ήταν οι ελιές Καλαμών. Σήμερα, η Gaea δραστηριοποιείται σε πολλές χώρες του εξωτερικού με το 82% του κύκλου εργασιών της να αφορά εξαγωγική δραστηριότητα. Η επιχείρηση έχει παρουσία σε Αγγλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ρωσία, Νορβηγία, Δανία, Φινλανδία, Αυστραλία, Αυστρία, Ελβετία, Καναδά,  Κίνα, Κύπρο, Πολωνία, Σλοβενια, Ρουμανία, Γαλλία και Ιταλία.
Η Gaea είναι το νούμερο τρία brand στην κατηγορία ελαιολάδου στη Γερμανία και το νούμερο δύο στη Νορβηγία και τη Ρωσία. Επιπλέον, η εταιρεία είναι το τρίτο brand στην κατηγορία ελιών στη Βρετανία, και το πρώτο στη Νορβηγία ενώ κατέχει την πρωτιά στην κατηγορία των βιολογικών ελιών και του βιολογικού ελαιολάδου στην Ελλάδα.
Επενδύει ένα εκατομμύριο κάθε χρόνο μόνο στο marketing
Στη στρατηγική της διοίκησης είναι η παραγωγή και εμπορία όχι μεμονωμένων υψηλής ποιότητα παραδοσιακών προϊόντων αλλά μιας συνολικής πρότασης για το ελληνικό τραπέζι. Αντλώντας προϊόντα από την Κρήτη, την Καλαμάτα, την Λακωνία και τη Λέσβο «χτίζει» καθημερινά την πρότασή της για «το ελληνικό τραπέζι». Μία πρόταση, που σύμφωνα με τους διοικούντες την επιχείρηση πολύ σύντομα θα συμπεριλάβει και άλλα προϊόντα.
Δημιουργώντας την επωνυμία meze εντάσσει κάτω από αυτή εξαιρετικά ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα με την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας τιμής (value for money). Προτιμώντας μία ανατολίτικη λέξη, που όμως είναι ευρέως γνωστή στις μεγάλες δυτικο-ευρωπαϊκές αγορές και ταυτίζεται με την Ελλάδα χτίζει ένα όνομα το οποίο είναι ιδιαίτερα συνυφασμένο με εκπληκτικά ελληνικά προϊόντα. Ξοδεύει μάλιστα κάθε χρόνο 1 εκατομμύριο ευρώ για την προώθηση και προβολή των προϊόντων αυτών. Μεταξύ των πολλών events στα οποία συμμετείχε η ΓΑΙΑ ήταν και αυτά που διοργανώθηκαν από τον ΕΟΤ Μεγάλης Βρετανίας και τα οποία προώθησαν όχι μόνον τουριστικούς προορισμούς αλλά και ελληνικά προϊόντα.
Η διοίκηση της επιχείρησης συνεργάζεται συστηματικά και με δημοφιλή γαστρονομικά περιοδικά της Γερμανίας, της Αγγλίας κλπ, καλώντας στην Ελλάδα διάσημους δημοσιογράφους και εκδότες οι οποίοι μετά από μοναδική φιλοξενία σε έλληνες παραγωγούς προβάλλουν ελληνικές τοποθεσίες, γαστρονομία και προϊόντα της χώρας μας. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του πλέον γνωστού γαστρονομικού γερμανικού περιοδικού Lecker  την εκδότρια του οποίου φιλοξένησε στο κρητικό χωριό Κριτσά. Το περιοδικό παρουσίασε πολυσέλιδο αφιέρωμα στην περιοχή αυτή όπου δραστηριοποιείται ένας από τους πλέον αξιόλογους αγροτικούς συνεταιρισμούς της χώρας, που διευθύνεται από τον κ. Νίκο Ζαχαριάδη. Με τον συνεταιρισμό αυτό η ΓΑΙΑ έχει δημιουργήσει κοινή ανώνυμη εταιρεία, χάρη στην κοινή εταιρεία και μέσω της συμμετοχής στα κέρδη ο  παραγωγός της Κριτσάς απολαμβάνει  30% παραπάνω τιμή από την συνηθισμένη.
Ανάλογη κίνηση με τοπικούς φορείς έκανε η ΓΑΙΑ και στη Λέσβο όπου σε συνεργασία με το ιστορικό ελαιοτριβείο Βρανά (που ξαναζωντανεύει ένα μοναδικό κομμάτι της βιομηχανικής παράδοσης του τόπου μας) ανέλαβε την προώθηση του εξαιρετικής ποιότητας ελαιολάδου στις ξένες αγορές.
Υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις με γνώμονα την περιβαλλοντική φροντίδα
Η εταιρεία διαθέτει στο Αγρίνιο μονάδα τυποποίησης, όπου επενδύθηκαν κεφάλαια της τάξης των 4 εκατομμυρίων ευρώ. Η μονάδα έχει τέσσερις γραμμές παραγωγής (εμφιάλωση ελαιολάδου, βάζα με ελιές, σάλτσες και συσκευασία ελιών με τη μορφή των snacks  χωρίς συντηρητικά, που θεωρείται και παγκόσμια καινοτομία). Η επιχείρηση έχει ελαχιστοποιήσει τις επιπτώσεις της στο περιβάλλον με μια σειρά από δράσεις. Το πρώτο είναι ο υπολογισμός και η αντιστάθμιση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα των προϊόντων ελαιολάδου της σε συνεργασία με τον Ελβετικό οργανισμό myclimate. Με αυτό τον τρόπο τα ελαιόλαδα και οι ελιές της Gaea έχουν γίνει Carbon Neutral (Κλιματικά Ουδέτερα), δηλαδή δεν έχουν καμία αρνητική επίπτωση στο περιβάλλον και μάλιστα είναι τα πρώτα Κλιματικά Ουδέτερα Ελαιόλαδα και Ελιές Παγκοσμίως. Το δεύτερο είναι το Water Footprint Ελαιολάδων που αφορά μια πιο βιώσιμη και δίκαιη χρήση των υδάτινων πόρων.
Η Gaea  φέτος παρουσίασε ένα νέο της προϊόν: Ελιές (θρούμπες και Καλαμών) φυσικά εκπικρισμένες και ωριμασμένες στον ήλιο και πάνω στο δέντρο, μαζεμένες με το χέρι, απαστερίωτες και συσκευασμένες χωρίς πρόσθετα υγρά σε βολικές συσκευασίες τσέπης. Επίσης, μέσα από καινούργιες συνεργασίες της εταιρείας δημιουργήθηκαν λαχταριστά προϊόντα: παξιμάδια και βιολογικά κουλουράκια Ντουρουντούς από τα Σφακιά, αφράλατο από τον ειδικό του αβγοτάραχου Ζαφείρη Τρικαλινό και παγωτά με σοκολάτα και λάδι από την Kayak.
Περεταίρω αύξηση της κερδοφορίας μέσα στο 2011
Το 2010 ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε 11 εκ. ευρώ έναντι 10 εκ. ευρώ το 2009. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 406 χιλ. ευρώ έναντι  ζημιών 124 χιλ. ευρώ το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 37 χιλ. ευρώ έναντι  ζημιών 85 χιλ. ευρώ το 2009. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης ο κύκλος εργασιών της επιχείρησης κατά το 2011 αναμένεται να ανέλθει στα 12,5 εκατομμύρια ευρώ ενώ η ίδια εργάζεται με καθαρό περιθώριο κέρδους της τάξεως του 5%. Η δυναμικότητα της μονάδας της μπορεί να της επιτρέψει να φτάσει έναν τζίρο της τάξεως των 30 εκατομμυρίων ευρώ αφού σε αυτήν απασχολείται μόνον μία βάρδια.
http://www.statbank.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου