Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου 2011

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ

Εάν η κατασκευή της Ιονίας οδόύ ξεκινήσει και πάλι τους πρώτους μήνες του 2012, τότε εκτιμάται ότι θα γίνει αυτό, το σύνολο του έργου θα έχει παραδοθεί το 2016 εξαιτίας και της κατασκευής της σήραγγας της Κλόκοβας.

Αυτή είναι η νεότερη εξέλιξη που αφορά τον πολυσυζητημένο οδικό άξονα που διασχίζει όλη την Αιτωλοακαρνανία και που εκατοντάδες εργαζόμενοι είχαν στηρίξει τις ελπίδες τους στην κατασκευή του. Όταν το 2007 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς ανακοίνωνε την παραχώρηση για την κατασκευή του οδικού άξονα Αντίρριο-Ιωάννινα, της Ιόνιας Οδού δηλαδή, και οι πιο απαισιόδοξοι δεν είχαν προβλέψει την σημερινή κατάσταση του δρόμου.

Το χρονοδιάγραμμα, που δεν έχει καμία άξια πλέον έδινε ως έτος λειτουργίας το 2013 ενώ σημαντικά τμήματα του δρόμου θα είχαν ήδη παραδοθεί. Από τότε τα πράγματα άλλαξαν πολύ, φάνηκε πόσο απροετοίμαστα και πρόχειρα έγιναν αυτές οι συμβάσεις που όχι μόνο δεν βοήθησαν στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου αλλά έχουν προσθέσει βάρος και υπανάπτυξη.

Οι μελετητικές αστοχίες και η μηδενική απαλλοτρίωση έκαναν το έργο μέχρι το 2010 να σέρνεται χωρίς κανένας να μπορεί να δώσει κάποιο χρονοδιάγραμμα για την εξέλιξή του. Τα πράγματα θα ήταν τελείως διαφορετικά αν οι διαθέσιμοι χώροι είχαν δοθεί στην κατασκευάστρια εταιρεία και τα βήματα που θα χρειάζονταν σήμερα θα ήταν σαφώς λιγότερα.

Ένα σοβαρό λάθος που επεσήμαναν σχεδόν όλοι από την αρχή ήταν η απουσία σήραγγας στην περιοχή της Κλόκοβας, τον ορεινό όγκο ακριβώς μετά το Αντίρριο. Είναι τόσο φανερό ότι σε ένα τέτοιο σημείο για την κατασκευή αυτοκινητόδρομου η σήραγγα είναι μονόδρομος. Τα χαρακτηριστικά της Κλόκοβας μοιάζουν αρκετά με τον ορεινό όγκο της Κακιάς Σκάλας στην Εθνική Οδό Αθήνας- Κορίνθου.

Φυσικά για να γίνουν τόσο σημαντικές αλλαγές θα πρέπει να γίνουν νέες μελέτες και νέος σχεδιασμός με ότι χρονική επιβάρυνση αυτό επιφέρει. Ένα άλλο ζήτημα είναι οι συνδέσεις της Ιόνιας Οδού με το τοπικό οδικό δίκτυο καθώς υπάρχουν πολλές αναφορές για ελλειπή σύνδεση, αφού ολόκληρες περιοχές δεν θα έχουν πρόσβαση στον αυτοκινητόδρομο και θα είναι αποκομμένες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το λιμάνι του Αστακού που μέχρι το 2009 στις μελέτες του υπουργείου Υποδομών δεν υπήρχε καν δρόμος που να οδηγεί από και προς το λιμάνι.

Το γενικό χρονοδιάγραμμα του έργου είναι φανερό ότι πάει αρκετά πίσω και πλέον ακόμα και αν το ξεμπλοκάρισμα των έργων γίνει το επόμενο δίμηνο το έργο θα έχει μία καθυστέρηση που θα φτάνει και τα τρία χρόνια. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινητόδρομου είναι πεδινό, οι εργασίες είναι σε μικρή πρόοδο ενώ οι σήραγγες είναι ανέτοιμες. Όσο για τα εργοτάξια αυτά έχουν ερημώσει με τους εργαζόμενους να έχουν απολυθεί και τα μηχανήματα να παραμένουν ακινητοποιημένα.

Αν συνυπολογίσουμε και την σήραγγα στην Κλόκοβα που θα απαιτήσει 3 με 4 χρόνια τότε το 2016 θα είναι μία λογική χρονιά για την συνολική απόδοση του οδικού άξονα στην κυκλοφορία. Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι θα βρεθεί λύση σύντομα και οι εργασίες στα εργοτάξια θα ξεκινήσουν τους πρώτους μήνες του 2012. Σε άλλη περίπτωση η καθυστέρηση θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου