Τετάρτη, 14 Δεκεμβρίου 2011

Επερώτηση Γεράσιμου Φόρτε στον Περιφερειάρχη Ι.Ν.

 Οι συνέπειες της πρωτοφανούς κρίσης, όπως είναι γνωστό, έχουν φθάσει και στην κραταιά, μέχρι πρότινος, λόγω τουρισμού, οικονομία των Ιονίων Νήσων.Ήδη η ανεργία καλπάζει με ασύλληπτους ρυθμούς – 128,6% αύξηση τον περασμένο Αύγουστο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2010 και 236,8% αύξηση σε σχέση με το 2009 !!!Η επιχειρηματική δραστηριότητα, μηδέ εξαιρουμένων και των τουριστικών επιχειρήσεων, βαδίζει από «το κακό στο χειρότερο».Οι ΜΜΕ (αρκετές εκ των οποίων τουριστικές) οδηγούνται και στα νησιά μας στο κλείσιμο, η μία πίσω από την άλλη.
Το ευρώ έχει γίνει δυσεύρετο και πανάκριβο και η ρευστότητα έχει φθάσει στο ναδίρ.
Οι ελπίδες για βοήθεια των ΜΜΕ μέσω του ΕΣΠΑ αναθερμαίνονται κάθε τόσο από τις πομπώδεις δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Ανάπτυξης για ανάπτυξη με την «επανεκκίνηση του ΕΣΠΑ».Δυστυχώς όμως «η αγορά έχει στεγνώσει» από ρευστό και «η ανάπτυξη» μέσω ΕΣΠΑ παραπέμπεται στο μέλλον παρά τις αλλεπάλληλες Υπουργικές διαβεβαιώσεις.
Κύριε Περιφερειάρχη
Υποχρέωση της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης έχοντας την ευθύνη του ΕΣΠΑ, είναι να δημιουργήσει με αξιόπιστους όρους προϋποθέσεις ανάπτυξης εντάσσοντας νέα έργα και προκαλώντας νέες επενδύσεις,
να επιταχύνει τις διαδικασίες με την ελαχιστοποίηση της γραφειοκρατίας στις επενδύσεις (δημόσιες και ιδιωτικές) και
να διοχετεύσει στην αγορά μια ώρα αρχύτερα τις δεσμευμένες πιστώσεις του προγράμματος.
Κύριε Περιφερειάρχη
Όπως σας είναι γνωστό στο ΠΕΠ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου – Ιονίων Νήσων 2007 – 2013 όσον αφορά την Περιφέρειά μας υπάρχει ενταγμένο εδώ και 2 ½ χρόνια από τις 30/6/2009 (!!!) το έργο «κρατικές ενισχύσεις προς ΜΜΕ (κύκλος Υπηρεσίες – Εμπόριο)» με προϋπολογισμό 60.358.801 ευρώ και με ωφελούμενες τις ΜΜΕ, κυρίως τις τουριστικές επιχειρήσεις.
Στους αρχικούς σχεδιασμούς προβλεπόταν μέχρι το 2013 να ενισχυθούν 290 επιχειρήσεις από επιδοτούμενα προγράμματα και να εκσυγχρονιστούν 12.600 τουριστικές κλίνες όλων των κατηγοριών.
Με την αύξηση κατά 247,7% του αρχικού προϋπολογισμού και με το γεγονός ότι από την έναρξη του ΕΣΠΑ (το 2007) μέχρι σήμερα, δηλαδή για πέντε ολόκληρα χρόνια (!), δεν έχει ξεκινήσει το έργο, είναι άγνωστο πόσες επιχειρήσεις θα ωφεληθούν τελικά και πόσες κλίνες θα εκσυγχρονιστούν.
Το παραπάνω πάντως ποσόν ενίσχυσης των ΜΜΕ εμφανίζει ως δικαιούχο τα «τραπεζικά ιδρύματα» και με «απορρόφηση» (από αυτές) 18.365.786 ευρώ – όπως έχετε δώσει στην τελευταία ενημέρωση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον περασμένο Σεπτέμβρη – όταν είναι γνωστό ότι ούτε ένα ευρώ δεν έχει φθάσει στις ΜΜΕ …..
Τέλος, αξίζει να επισημάνω δύο ακόμη πράγματα:
Πρώτον, ότι το παραπάνω ποσόν των 60.358.801 ευρώ είναι υπερδεσμευμένο στο ΠΕΠ κατά 247,7% της αρχικής πίστωσης (!), γεγονός που αναδεικνύει την αντίφαση πως ενώ εκδηλώνεται η πρόθεση για ενίσχυση των ΜΜΕ και της αγοράς με «ζεστό χρήμα», υποθηκεύοντας μάλιστα μελλοντικούς πόρους της Περιφέρειας, στην πράξη «παγώνουν» οι διαδικασίες και … το χρήμα το αξιοποιούν οι τράπεζες μόνο για το δικό τους όφελος.
Δεύτερον, ότι εκτός από το ποσόν των 60.358.801 ευρώ για την ενίσχυση των ΜΜΕ, στο ΠΕΠ υπάρχουν τρεις ακόμη κωδικοί για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις συνολικού προϋπολογισμού 10.000.000 ευρώ που παραμένουν αδρανείς (!) (μέτρα για την προώθηση της έρευνας και της επιχειρηματικής καινοτομίας, υπηρεσίες και εφαρμογές ψηφιακής προβολής στις ΜΜΕ κ.λ.π.).
Με βάση όλα τα παραπάνω ερωτάσθε :
1) Πότε θα ενεργοποιηθεί ο άξονας 6 «Επιχειρηματικότητα και Ψηφιακή Σύγκλιση» του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΔΕΠΙΝ 2007 – 2013 για τα Ιόνια Νησιά συνολικού προϋπολογισμού 70.346.978,58 ευρώ που ως στόχο έχει «τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος με εναλλακτικές δυνατότητες προσαρμοσμένες στην τοπική ταυτότητα» και ειδικότερα πότε θα ενεργοποιηθεί η θεματική προτεραιότητα 08 «άλλες επενδύσεις σε επιχειρήσεις» με προϋπολογισμό 60.358.800,58 ευρώ και ενταγμένη πράξη «κρατικές ενισχύσεις προς ΜΜΕ (κύκλος Υπηρεσίες – Εμπόριο)» με το ίδιο ποσό;
2) Τι δυνατότητες υπάρχουν, για να αλλάξει ο δικαιούχος της πράξης «κρατικές ενισχύσεις προς ΜΜΕ (κύκλος Υπηρεσίες – Εμπόριο)» που είναι οι τράπεζες, λαμβανομένης υπόψη της αρνητικής εμπειρίας από ανάλογα προγράμματα όταν «οι τράπεζες έκαναν τη ζωή δύσκολη» των επιχειρηματιών ή τουλάχιστον να επιβληθούν σε αυτές όροι που να διευκολύνουν την ενίσχυση των ενδιαφερομένων ΜΜΕ και όχι να την αποτρέπουν όπως στο παρελθόν;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου