Πέμπτη, 8 Δεκεμβρίου 2011

Χαράξτε κερδοφόρα πορεία στους δρόμους του κρασιού

Τα μυστικά για τη δημιουργία ενός σύγχρονου οινοποιείου αποκαλύπτουν τα αδέλφια ΣπανόΥ, που δραστηριοποιούνται στο Διακοπτό - Μάλιστα, η επένδυση επιδοτείται με ποσοστό που φτάνει το 65%

Πλήθος διεθνών βραβείων έχουν αποσπάσει τα κρασιά Τετράμυθος, ενώ το 70% της παραγωγής εξάγεται σε χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ιαπωνία
Πλήθος διεθνών βραβείων έχουν αποσπάσει τα κρασιά Τετράμυθος, ενώ το 70% της παραγωγής εξάγεται σε χώρες της Ευρώπης, στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ιαπωνία
Οίνος ευφραίνει καρδίαν ανθρώπου. Εκτός όμως από την ευφορία το κρασί μπορεί να αποφέρει και ένα καλό ετήσιο εισόδημα στον οινοπαραγωγό.
Παράδειγμα προς μίμηση αποτελεί το οινοποιείο «Τετράμυθος», που βρίσκεται στην περιοχή της Αιγιαλείας (Ανω Διακοπτό). Το δημιούργησαν τα αδέλφια Αρίστος και Στάθης Σπανός, οι οποίοι
ενέταξαν τους αμπελώνες τους σε βιολογική καλλιέργεια και σε συνεργασία με τον οινολόγο Παναγιώτη Παπαγιαννόπουλο, άρχισαν το 1999 να κυκλοφορούν τις πρώτες φιάλες «Τετράμυθος». Το 2003 ξεκίνησαν την κατασκευή ενός σύγχρονου οινοποιείου, η οποία ολοκληρώθηκε το 2004.
Οκτώ χρόνια μετά, τα κρασιά που εκπροσωπεί το brand «Τετράμυθος» έχουν αποσπάσει πλήθος διεθνών βραβείων, ενώ το 70% της παραγωγής του οινοποιείου εξάγεται σε χώρες της Ευρώπης (Γαλλία, Αυστρία, Γερμανία, Βέλγιο) στις ΗΠΑ, στον Καναδά και στην Ιαπωνία. Και όπως παραδέχεται ο κ. Αρίστος Σπανός, από την αρχή επιμείναμε να καλλιεργούμε γηγενείς ποικιλίες, οι οποίες αποτελούν το 75% της παραγωγής μας. Ποικιλίες σταφυλιών που ενδημούν από την εποχή του Παυσανία στην περιοχή.
Σήμερα, η δημιουργία οινοποιείου επιδοτείται και μάλιστα με ποσοστό που μπορεί να φτάσει στο 65% της επένδυσης. Οσοι έχουν τις προϋποθέσεις μπορούν να υποβάλουν μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου αίτημα στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Σε βιολογική καλλιέργεια ενέταξαν τους αμπελώνες τους τα αδέλφια Αρίστος και Στάθης Σπανός, που δημιούργησαν το οινοποιείο Τετράμυθος στην περιοχή της Αιγιαλείας. Στη φωτό με τον οινολόγο Παναγιώτη Πα
Σε βιολογική καλλιέργεια ενέταξαν τους αμπελώνες τους τα αδέλφια Αρίστος και Στάθης Σπανός, που δημιούργησαν το οινοποιείο Τετράμυθος στην περιοχή της Αιγιαλείας. Στη φωτό με τον οινολόγο Παναγιώτη Παπαγιαννόπουλο (αριστερά), σε συνεργασία με τον οποίο ξεκίνησαν το 1999 να κυκλοφορούν τις πρώτες φιάλες Τετράμυθος
Το ποσοστό ενίσχυσης διαμορφώνεται ανάλογα με την περιοχή, αλλά και το ύψος της επένδυσης και διαμορφώνεται από 35%-65%.
Το ελάχιστο όριο προϋπολογισμού του επενδυτικού σχεδίου (για να ενταχθεί στο πρόγραμμα επιδότησης) είναι οι 100.000 ευρώ και το μέγιστο ποσό επένδυσης έχει οριστεί στα 10 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα από το πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στον κλάδο οίνου ενισχύονται επενδυτικά σχέδια στις περιπτώσεις καθετοποίησης της παραγωγής, της εκμετάλλευσης που έχουν να κάνουν με εκσυγχρονισμό οινοποιείων, ίδρυση και επέκταση οινοποιείων για την παραγωγή οίνων από βιολογικά σταφύλια και σταφύλια ολοκληρωμένης διαχείρισης.
Χαράξτε κερδοφόρα πορεία στους δρόμους του κρασιού
Δικαίωμα συμμετοχής στο πρόγραμμα για τυποποίηση-καθετοποίηση μέσω των σχεδίων βελτίωσης που αφορούν εκσυγχρονισμό και δημιουργία οινοποιείων, μπορούν να ενισχυθούν φυσικά και νομικά πρόσωπα. Τα σχέδια βελτίωσης ενισχύουν εκμεταλλεύσεις που:
  • πληρούν τα κοινοτικά πρότυπα,
  • αξιοποιούνται τουλάχιστον τα τρία τελευταία χρόνια (2009 - 2010 - 2011),
  • διαθέτουν ελάχιστη ένταση εργασίας και
  • κατέχονται από γεωργούς ή από νέους γεωργούς ή από εταιρείες.
Ειδικότερα, οι δράσεις που ενισχύονται στον τομέα Οίνος αφορούν:
Χαράξτε κερδοφόρα πορεία στους δρόμους του κρασιού
1 Εκσυγχρονισμό οινοποιείων (με ή χωρίς μετεγκατάσταση), χωρίς αύξηση της δυναμικότητας για παραγωγή οίνων ποιότητας.
2 Συγχώνευση οινοποιείων με παράλληλο εκσυγχρονισμό (κτιριακών εγκαταστάσεων και μηχανολογικού εξοπλισμού) για βελτίωση της ποιότητας και μείωση του κόστους παραγωγής, χωρίς αύξηση της δυναμικότητας.
3 Ιδρυση νέων οινοποιείων σύγχρονης τεχνολογίας α) σε περιπτώσεις εξυπηρέτησης της τοπικής παραγωγής σε ορεινές και νησιωτικές περιοχές, β) μονάδων παραγωγής οίνων από προϊόντα της βιολογικής αμπελουργίας και συστημάτων ολοκληρωμένης διαχείρισης.
Χαράξτε κερδοφόρα πορεία στους δρόμους του κρασιού
4 Προσθήκη, εκσυγχρονισμός, επέκταση γραμμής εμφιάλωσης οίνου σε οινοποιεία για την κάλυψη των αναγκών εμφιάλωσης της παραγωγής οίνου.
Οινοποιείο «Τετράμυθος»
Το 1,1, εκατ. ευρώ έφτασε η αρχική επένδυση
Η αρχική επένδυση για τη δημιουργία του οινοποιείου «Τετράμυθος» ήταν ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, λέει στις Επαγγελματικές Ευκαιρίες ο οινολόγος της εταιρείας Παναγιώτης Παπαγιαννόπουλος και συνεχίζει:
Το οινοποιείο ξεκίνησε το 2003 και είχε ολοκληρωθεί το 2004, με την επιχορήγηση να ανέρχεται στο 50% για μεταποίηση προϊόντων βιολογικής γεωργίας.
Χαράξτε κερδοφόρα πορεία στους δρόμους του κρασιού
Το 2006 δίπλα στο οινοποιείο δημιουργήθηκε ένας χώρος προβολών και γευστικών δοκιμών, που ήταν επένδυση ύψους 220.000 ευρώ (με επιδότηση από το πακέτο leader ll).
Την επόμενη χρονιά, τον Ιούλιο 2007 το οινοποιείο (και ο εξοπλισμός) καταστράφηκαν ολοσχερώς στη μεγάλη πυρκαγιά της Αιγιάλειας. Οπως λέει ο κ. Παπαγιαννόπουλος: «Καταστράφηκαν οι υποδομές, όμως τα αμπέλια σώθηκαν. Ο τρύγος του 2007 έγινε σε 4 διαφορετικά οινοποιεία τα οποία μας παρείχαν χώρους για να μη χάσουμε τη χρονιά.
Μέσα σε έναν χρόνο το οινοποιείο κτίστηκε και εξοπλίστηκε εξ αρχής, το κόστος ανήλθε στο 1,32 εκατ. ευρώ ποσό που καλύφθηκε από την ασφάλεια πυρός, την επιχορήγηση πυρόπληκτων περιοχών αλλά και από ίδια κεφάλαια.
Τα κρασιά του "Τετράμυθου" προέρχονται από Πιστοποιημένη βιοκαλλιέργεια τόσο με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ενωσης όσο και με τα πρότυπα των Η.Π.Α. Και έχουν κερδίσει πλήθος μεταλλίων και διακρίσεων σε διεθνείς διαγωνισμούς (σε Γαλλία, Ολλανδία, Αγγλία, Γερμανία, Η.Π.Α)».
Μάλιστα με καμάρι ο κ. Παπαγιαννόπουλος σημειώνει πως ένα από τα πιο γνωστά περιοδικά για κρασιά στον κόσμο, το Wine and spirits magazine στις Η.Π.Α έχει κατατάξει τον ροδίτη «Τετράμυθο» στα 100 BEST BUY κρασιά για το 2011.
1 Εξασφαλίστε άδεια φύτευσης
Αν θέλετε να έχετε τη δική σας παραγωγή και δεν είστε ήδη αμπελουργός, πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια θα πρέπει να εξασφαλίσετε άδεια φύτευσης, υποβάλλοντας σχετικό αίτημα στην αρμόδια (για την περιοχή) διεύθυνση Γεωργίας. Το σταφύλι θεωρείται προϊόν σε υπερεπάρκεια στην ΕΕ κρασί καλλιεργητής και ελάχιστα στρέμματα παίρνουν άδεια κάθε χρόνο για νέες φυτεύσεις. Για παράδειγμα, στον νομό Αχαΐας δίνονται επιπλέον 150 στρέμματα ετησίως.
2 Επιδότηση χωρίς δεσμεύσεις
Ωστόσο η δημιουργία οινοποιείου δεν έχει δεσμεύσεις. Σήμερα επιδοτείται η δημιουργία οινοποιείων π.χ. σε ορεινές περιοχές, για απορρόφηση της παραγωγής της συγκεκριμένης περιοχής, είτε η δημιουργία οινοποιείων που θα αξιοποιούν σταφύλια βιολογικής καλλιέργειας ή ολοκληρωμένης διαχείρισης. Ολοκληρωμένη διαχείριση σημαίνει ότι η χρήση χημικών φυτοφαρμάκων γίνεται με τρόπο ώστε το τελικό προϊόν να είναι απαλλαγμένο από υπολειμματικά των φαρμάκων.
3 Υποβολή επενδυτικού σχεδίου
Υποβολή της αίτησης στον αρμόδιο φορέα που «τρέχει» το πρόγραμμα. Ο ενδιαφερόμενος υποβάλλει αναλυτικό προϋπολογισμό του έργου, που περιλαμβάνει το κόστος κατασκευής, το κόστος εξοπλισμού, το συνολικό ύψος επένδυσης και αποδεικνύει την ίδια συμμετοχή του. Υποβολή αιτήσεων μέχρι τις 28 Δεκεμβρίου..
4 Καρποφορία μετά από 3 χρόνια
Αν ο υποψήφιος επενδυτής δημιουργεί ταυτόχρονα και καλλιέργεια, θα πρέπει να περιμένει αρκετά χρόνια, πριν εμφιαλώσει και ρίξει στο εμπόριο προϊόν. Ενα αμπέλι αρχίζει να δίνει καρπό μετά το τρίτο έτος της ζωής του. Η χρυσή απόδοση έρχεται μετά τον έβδομο χρόνο και διαρκεί μέχρι τα 25-30 χρόνια (όσος είναι και ο συνολικός χρόνος ζωής ενός φυτού).
5 Το κόστος δημιουργίας ενός αμπελώνα
Ο υποψήφιος αμπελουργός θα πρέπει να γνωρίζει ότι το κόστος δημιουργίας ενός αμπελώνα κοστίζει 2.500 ευρώ το στρέμμα τον πρώτο χρόνο. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται η καλλιέργεια και η φύτευση (300 με 400 φυτά ανά στρέμμα). Τα επόμενα δύο χρόνια το κόστος καλλιέργειας κυμαίνεται από τα 250-400 ευρώ το στρέμμα. Και στη συνέχεια στα 300-350 ευρώ το στρέμμα.
6 Εξοδα μάρκετινγκ
Υψηλό το κόστος σε έξοδα για μάρκετινγκ για να δημιουργηθεί αναγνωρίσιμο brand. Απαραίτητη προϋπόθεση το προϊόν να είναι υψηλής ποιότητας, προσιτής τιμής. Η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών και παρουσιάσεις αποτελεί επίσης προϋπόθεση για να ενισχυθεί το προϊόν και να μπει στα ράφια.
Εφη Καραγεώργου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου