Τετάρτη, 19 Οκτωβρίου 2011

Φθηνή ενέργεια στην Ήπειρο θα φέρει ο αγωγός φυσικού αερίου


Στην τελική ευθεία έχει μπει πλέον το θέμα του αγωγού Φυσικού Αερίου «Ποσειδών», ο οποίος θα περάσει από τα Γιάννινα και τη Θεσπρωτία.Ήδη πριν λίγες ημέρες κατατέθηκαν οι τελικοί φάκελοι των ενδιαφερόμενων κοινοπραξιών στην αρμόδια εταιρία του Αζερμπαϊτζάν και η απόφαση αναμένεται έως τα τέλη του χρόνου. Ο «Ποσειδώνας» αποτελεί το πιο ώριμο έργο από όλες τις απόψεις, γι’ αυτό και έχει τις περισσότερες ελπίδες να κατασκευαστεί.Στην Ήπειρο το ενδιαφέρον είναι πολύ μεγάλο, αφού το φυσικό αέριο αποτελεί φθηνή ενέργεια, γι’ αυτό ήδη πολλές επιχειρήσεις, αλλά και νοικοκυριά, σχεδιάζουν να καλύπτουν τις ενεργειακές τους ανάγκες από αυτό, από τη στιγμή μάλιστα που η τιμή του πετρελαίου έχει πάρει την… ανιούσα! Υπενθυμίζεται βέβαια, ότι όπως έχει ανακοινώσει το ΥΠΕΚΑ, με την κατασκευή του αγωγού θα δημιουργηθεί η Εταιρία Παροχής Αερίου Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, η οποία θα διανείμει το φυσικό αέριο σε σπίτια και επιχειρήσεις.«Ο αγωγός αποτελεί την ενεργειακή Εγνατία Οδό για την Ήπειρο. Όπως ο αυτοκινητόδρομος έχει μειώσει πολύ τις αποστάσεις, έτσι και ο αγωγός θα φέρει φθηνή ενέργεια και στην Ήπειρο», δήλωσεο κ. Αντώνης Νάτσικας, Τεχνικός Διευθυντής του έργου και Αναπληρωτής Διευθυντής Διεθνών Υποθέσεων της ΔΕΠΑ.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ...
Να σημειωθεί, ότι οι μελέτες του έργου είναι πολύ προχωρημένες, ενώ και η θαλάσσια έρευνα έχει σχεδόν ολοκληρωθεί, κάτι που καθιστά την Ελληνοϊταλική πρόταση την πιο ανταγωνιστική. «Με το που παρθεί η τελική απόφαση είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και τους διαγωνισμούς για την κατασκευή του έργου», τόνισε ο κ. Νάτσικας.Αν τελικά προχωρήσει ο Ελληνοϊταλικός αγωγός, θα δημιουργηθούν αρκετές θέσεις εργασίας στην Ήπειρο. Εκτός από αυτές που θα υπάρξουν για τον σταθμό συμπίεσης, ο οποίος προβλέπεται να κατασκευαστεί στην Πέρδικα Θεσπρωτίας, θα «ανοίξουν» και νέα επαγγέλματα, όπως αυτό του τεχνικού φυσικού αερίου ή της εμπορίας συσκευών και συστημάτων καύσης φυσικού αερίου.«Με την ίδρυση κάθε ΕΠΑ, δημιουργείται ένας πόλος έλξης για την εγκατάσταση μονάδων που έχουν ανάγκη ενέργειας. Υπάρχουν πολλές έμμεσες ωφέλειες, που δεν φαίνονται από την πρώτη στιγμή» είπε ο κ. Νάτσικας.Υπογράμμισε δε, οτι η έλευση του αγωγού στην Ήπειρο είναι πολύ σημαντική για την περιοχή μας, την ώρα μάλιστα που υπάρχουν άλλα μέρη που «παρακαλάνε να τους πάει το φυσικό αέριο, όπως η Πάτρα και η Τρίπολη».

ΣΤΗΡΙΞΗ...
Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του αγωγού Φυσικού Αερίου είναι ότι έχει την πολιτική στήριξη, όχι μόνο από την Ελληνική Κυβέρνηση, αλλά και από την Ιταλική και τη Γαλλική! Παράλληλα, η Ευρωπαϊκή Ένωση το θεωρεί ως έργο απόλυτης προτεραιότητας, γι’ αυτό και το χρηματοδοτεί με 100 εκ. ευρώ.Μάλιστα, πολιτικοί από Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία θα επισκεφθούν άμεσα την πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, το Μπακού, όπου θα συζητήσουν για τον αγωγό με τους εκπροσώπους της αρμόδιας εταιρίας, αλλά και με την Κυβέρνηση της χώρας. Την Ελλάδα πιθανόν να εκπροσωπήσει ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γιώργος Παπακωνσταντίνου, ο οποίος μάλιστα έχει προγραμματίσει επίσκεψη και στο Λονδίνο για να προβάλλει τα πλεονεκτήματα της ελληνοϊταλικής πρότασης. «Είναι δεδομένο, οτι το έργο θα αλλάξει τον ρόλο της Ελλάδας στον ενεργειακό τομέα. Για αυτό και έχει τη στήριξη όλων των Κυβερνήσεων στην χώρα μας» τόνισε ο κ. Νάτσικας.

O… ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ

O μεγάλος αντίπαλος του «Ποσειδώνα» είναι ο αγωγός ΤΑΠ. Πρόκειται για μια κοινοπραξία από μια Νορβηγική, μια Ελβετική και μία Γερμανική εταιρία. Μάλιστα, ο συγκεκριμένος αγωγός προβλέπεται να περάσει από την Αλβανία, καθιστώντας τη γειτονική μας χώρα και όχι την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο της Νότιας Ευρώπης! Βέβαια, οι δύο αγωγοί έχουν πολύ σημαντικές διαφορές, με κυριότερη όλων το ότι ο Ελληνοϊταλικός διέρχεται από εδάφη χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ο ΤΑΠ, που ακόμη δεν θεωρείται ώριμος, διέρχεται από την Αλβανία, κάτι που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους, για το κατά πόσο θα είναι ασφαλής.

ΣΕ ΔΥΟ ΣΚΕΛΗ…
Τέλος, υπενθυμίζεται ότι ο αγωγός «Ποσειδών» χωρίζεται σε δυο σκέλη. Το πρώτο είναι το χερσαίο τμήμα μήκους 600 χιλιομέτρων, που ξεκινά από την Κομοτηνή και καταλήγει στη Θεσπρωτία.Το υποθαλάσσιο τμήμα έχει μήκος 200 χιλιόμετρα και καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας. Εκεί θα συνδεθεί με το Ιταλικό δίκτυο της εταιρίας Έντισον. Η δυναμικότητά του αγωγού είναι 12 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου στο χερσαίο σκέλος και 9 δισ. κυβικά στο υποθαλάσσιο, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε 1,14 δισ. ευρώ.

ΠΡΩΙΝΟΣ ΛΟΓΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου